Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Tu kręcimy interesy, prowadzimy biznesy i dyskutujemy o ekonomii.

Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 9 paź 2017, 19:50

Zdecydowałem, że o postępach w budowie Systemu Gospodarczego będę publicznie informował w tym wąyku.



System Gospodarczy


  • Dodałem możliwość logowania się na konta użytkowników. Użytkownik może mieć przypisane przedsiębiorstwa.
  • Dodałem wyświetlanie posiadanych produktów (można tworzyć nowe).
  • Dodałem możliwość tworzenia propozycji dla konkretnych podmiotów. Osoba, która ją otrzymała może ją zaakceptować, odrzucić, bądź zmodyfikowaną odesłać do nadawcy w celu dalszych negocjacji.
  • Zaktualizowałem wersję Bootstrapa.
  • Dodałem możliwość tworzenia publicznych ofert. Można przez nie zakupić wybraną przez siebie ilość produktu (górny próg określa sprzedawca). Sprzedawca może również wycofać swą ofertę.
  • Spróbowałem zmienić kod pod kątem odporności na Chrome Development Tools (zmienianie wyświetlanej strony w przeglądarce).
  • Dodałem możliwość tworzenia wniosków lustracyjnych (przykładowy). Informują one o produktach posiadanych przez podmiot (wybranym bądź wszystkich). Klucz dostępu do lustracji stanowi jej numer identyfikacyjny zaszyfrowany z użyciem klucza publicznego. Na wnioskami można zarządzać tylko przez bazę danych, ale tą funkcję zamierzam później dodać do panelu administratora. Nie miałem pomysłu na wygląd strony, więc odpowiedź serwera jest w formacie JSON. Można to też wykorzystać w wypadku tworzenia zewnętrznych serwisów.
  • Dodałem możliwość produkowania przedmiotów, produkcję można zacząć, przerwać i zakończyć. Na razie nie ma żadnych modyfikatorów wpływających na szybkość produkcji i ilość produkowanych produktów. Produkty mogą składać się z składników.
  • Każdy oddział przedsiębiorstwa musi być umiejscowiony w jakiejś jednostce administracyjnej (kraju federacji, mieście).
  • Dodałem możliwość zmiany zarządcy oddziału przedsiębiorstwa, podniesienie poziomu oddziału oraz wstrzymanie działania oddziału (kolumna "Akcje"), ale na razie nie ma to zbyt dużego wpływu na działanie systemu.


Lista kont
(wzór) nazwa użytkownika - hasło


  • Tomasz von Habsburg - test
  • Oskar ben Grozny Witt - test
  • Prywatne konto JKM Karoliny Aleksandry


W zasadzie produkować i sprzedawać produkty już można. Nie będzie jednak głównego napędu do produkcji, czyli odgórnego zapotrzebowania na produkty jednostek administracyjnych. Można natomiast użyć wniosków lustracyjnych i narracyjnie wymyślić jakieś zapotrzebowanie (np. na budowę jakiegoś budynku).

Będziemy potrzebował wymyślić wzory pozwalające określić długość produkcji na podstawie poziomu oddziału i bazowej długości produkcji tego produktu oraz koszt ulepszenia oddziału.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 17:17

Wypróbuje ktoś?

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tymoteusz » 12 paź 2017, 17:47

Wypróbowałbym, gdyby była opcja rejestracji
/-/Thimoteus ik Hohentsolern,Yoyokrul Węgruf, pan innych śmiesznych wiosek i miast, o których nie ma pojęcia
Avatar użytkownika
Tymoteusz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17 sie 2017, 13:32
Lokalizacja: Gdzieś na Skytji

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 17:49

Nazwa przedsiębiorstwa?
Dane dostępowe prześlę wiadomością prywatną.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Karolina Aleksandra » 12 paź 2017, 19:57

Tomasz von Habsburg napisał(a):Wypróbuje ktoś?


Drodzy — gdy rozmawiałam z panem Yaqu na temat tego, dlaczego porzucił rozwijanie systemu gospodarczego, wskazał on, że jedną z przyczyn było to, że przedstawiono mu koncepcję i oczekiwano jej realizacji, a gdy już zaczął tworzyć, to czuł, że nie ma w gruncie rzeczy wielkiego zainteresowania jego projektem.

Zdaję sobie sprawę z tego, że wielu z Was może być uprzedzonych do samej koncepcji powstawania systemu (ileż osób nie próbowało?), ale cisza w temacie i brak feedbacku na pewno nie pomogą Ministrowi von Habsburgowi, który już wykonał trochę koderskiej roboty. Żaden wielki system wirtuala nie powstał z dnia na dzień i nie był od razu piękny jak okładka najnowszego numeru Ekorre Standard.

Zapraszam do testowania systemu i informowania autora o tym, co Wam w nim się podoba, a co nie. To nie jest kwestia polityczna, powstawanie systemu to rzecz ponadpolityczna, która wpłynie na całe Królestwo.

(—) Karolina Aleksandra
Avatar użytkownika
Karolina Aleksandra
Królowa Dreamlandu i Elderlandu
 
Posty: 888
Dołączył(a): 25 wrz 2012, 19:23
Lokalizacja: Ekorre
Numer GG: 9870726
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez الوـس » 12 paź 2017, 20:04

Karolina Aleksandra napisał(a):cisza w temacie i brak feedbacku


Czy my jesteśmy jakimś jebanym korpo? Co będzie następne? Njudżojnersi?

Ad rem. System w takiej formule już widziałem i nazywał się Syriusz. Był tak niegrywalny, że mało komu chciało się w to bawić. Ostatecznie Syriusz przepadł w pomroce dziejów i zastąpił go system Khanda, który zyskał sobie dużo szersze grono uczestników zabawy. A dlaczego? Bo w sytuacji gdy chcemy wyprodukować krzesło i potrzebujemy do tego gwoździ i desek oraz pracy, a do gwoździ potrzeba rudy żelaza i węgla oraz pracy, a do desek kłód drewnianych oraz pracy, zaś do kłód drewnianych drewna oraz pracy to dochodzimy do sytuacji, w której albo w całości bawimy się w łańcuch produkcyjny (tak było w Syriuszu), albo system się zapycha, bo nie ma komu produkować półproduktów.
(-) Aluś de la Ciprofloksja zu Hergemon und von Lichtenstein y de Arbuz och Apelsinklyfta
فقهاء‎‎
Avatar użytkownika
الوـس
Sędzia Sądu Królestwa
 
Posty: 2440
Dołączył(a): 1 sty 2017, 22:00
Lokalizacja: Tauzen
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Karolina Aleksandra » 12 paź 2017, 20:06

الوـس napisał(a):Czy my jesteśmy jakimś jebanym korpo? Co będzie następne? Njudżojnersi?


Opinia zwrotna. Trochę zbyt często używa się tego słowa wokół mnie w życiu realnym, odruchowo je przejęłam, biję się w pierś (co ciekawe, używano go nawet w społeczności akademickiej).

Jakieś inne propozycje, jak powinien wyglądać system w takim razie? Może rozwiązanie awaryjne na wypadek, gdyby nie było komu produkować pewnych rzeczy?

(—) Karolina Aleksandra
Avatar użytkownika
Karolina Aleksandra
Królowa Dreamlandu i Elderlandu
 
Posty: 888
Dołączył(a): 25 wrz 2012, 19:23
Lokalizacja: Ekorre
Numer GG: 9870726
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 20:10

Takie złożone łańcuchy nie powinny więc powstawać, chociaż na wszelki wypadek moglibyśmy zrobić system np. produkcji rolnej, który byłby dostępny dla każdego obywatela. Pożywienie byłoby potrzebne w każdej jednostce administracyjnej, co nieustannie generowałoby popyt.
Dobra bardziej skomplikowane byłyby produkowane przez przedsiębiorstwa.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Sebastian von Kroll » 12 paź 2017, 20:12

Też chętnie wypróbuję
Avatar użytkownika
Sebastian von Kroll
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2 paź 2017, 18:32

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 20:16

Sebastian von Kroll napisał(a):Też chętnie wypróbuję.

Nazwa przedsiębiorstwa UniTrans?

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Sebastian von Kroll » 12 paź 2017, 20:16

Tak
Avatar użytkownika
Sebastian von Kroll
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2 paź 2017, 18:32

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez الوـس » 12 paź 2017, 20:23

Karolina Aleksandra napisał(a):Jakieś inne propozycje, jak powinien wyglądać system w takim razie? Może rozwiązanie awaryjne na wypadek, gdyby nie było komu produkować pewnych rzeczy?


Taki, w którym powstające produkty istnieją tylko fabularnie, więc zaraz po wytworzeniu zostają skupione przez demiurga.
(-) Aluś de la Ciprofloksja zu Hergemon und von Lichtenstein y de Arbuz och Apelsinklyfta
فقهاء‎‎
Avatar użytkownika
الوـس
Sędzia Sądu Królestwa
 
Posty: 2440
Dołączył(a): 1 sty 2017, 22:00
Lokalizacja: Tauzen
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 20:26

الوـس napisał(a):Taki, w którym powstające produkty istnieją tylko fabularnie, więc zaraz po wytworzeniu zostają skupione przez demiurga.

Jak wtedy można ustalić cenę, by rynej miał większy sens? Ja mam pomysł, aby produkty musiał kupować np. zarządca miasta dla swoich "poddanych", inaczej byłby pozbawiany pensji i/lub odwoływany.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez الوـس » 12 paź 2017, 20:37

W systemie khanda każde miasto mogło budować (za gotówkę) ulepszenia. Im wyższy ich poziom tym lepsza cena skupu zboża. Pieniądze powstawały niejako w systemie, jakkolwiek część szła jako podatek na rzecz miasta w którym się sprzedało.
(-) Aluś de la Ciprofloksja zu Hergemon und von Lichtenstein y de Arbuz och Apelsinklyfta
فقهاء‎‎
Avatar użytkownika
الوـس
Sędzia Sądu Królestwa
 
Posty: 2440
Dołączył(a): 1 sty 2017, 22:00
Lokalizacja: Tauzen
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 21:01

الوـس napisał(a):W systemie khanda każde miasto mogło budować (za gotówkę) ulepszenia. Im wyższy ich poziom tym lepsza cena skupu zboża. Pieniądze powstawały niejako w systemie, jakkolwiek część szła jako podatek na rzecz miasta w którym się sprzedało.

Ciekawe, chociaż ceny byłyby znowu regulowane odgórnie. Czy były jakieś opłaty bieżące dla miast, które miałyby zachęcać je do działania?

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Polyna » 12 paź 2017, 21:02

الوـس napisał(a):
Karolina Aleksandra napisał(a):cisza w temacie i brak feedbacku


Czy my jesteśmy jakimś jebanym korpo? Co będzie następne? Njudżojnersi?

Aluś, ty się strułeś kebabem że tak pierdolisz o korpo bez sensu? Wyczillautuj, pliz.
Polyna
 
Posty: 670
Dołączył(a): 2 kwi 2013, 15:08

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez الوـس » 12 paź 2017, 21:17

Polyna napisał(a):
الوـس napisał(a):
Karolina Aleksandra napisał(a):cisza w temacie i brak feedbacku


Czy my jesteśmy jakimś jebanym korpo? Co będzie następne? Njudżojnersi?

Aluś, ty się strułeś kebabem że tak pierdolisz o korpo bez sensu? Wyczillautuj, pliz.


W Międzymiastowej mi foie gras w poprzek stanęły.
(-) Aluś de la Ciprofloksja zu Hergemon und von Lichtenstein y de Arbuz och Apelsinklyfta
فقهاء‎‎
Avatar użytkownika
الوـس
Sędzia Sądu Królestwa
 
Posty: 2440
Dołączył(a): 1 sty 2017, 22:00
Lokalizacja: Tauzen
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 12 paź 2017, 22:08

Wpadłem na (według mnie) bardzo dobry pomysł.

Zboże mogłoby być produkowane tylko przez osoby prywatne. Produkcja polegałaby na zasadzeniu (można by było wybrać ilość zboża, ale byłoby ograniczenie w postaci kosztów) i odczekaniu odpowiednio długiego okresu czasu na żniwa. Po żniwach zboże automatycznie trafiałoby do magazynu zboża w miejscu zamieszkania (miasto, lenno itd.), by zaspokoić potrzeby jego narracyjnych mieszkańców (potrzeba byłaby obliczana tak, by możliwe było jej zaspokojenie przez faktycznych mieszkańców). Część zarobków miasta byłaby wprost proporcjonalnie rozdysponowywana między osoby, które dostarczyły zboże.

Produkcja zboża miałaby polegać na wybraniu ilości i kliknięciu przycisku, czy dodajemy coś bardziej skomplikowanego?

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Fryderyk Orański-Nassau » 12 paź 2017, 23:53

Tomasz von Habsburg napisał(a):Takie złożone łańcuchy nie powinny więc powstawać, chociaż na wszelki wypadek moglibyśmy zrobić system np. produkcji rolnej, który byłby dostępny dla każdego obywatela. Pożywienie byłoby potrzebne w każdej jednostce administracyjnej, co nieustannie generowałoby popyt.
Dobra bardziej skomplikowane byłyby produkowane przez przedsiębiorstwa.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki

W mojej opinii powinniśmy po prostu maksymalnie uprościć system. Jeśli będziemy mieli szczęście to kiedyś będzie więcej ludzi i dodamy dodatkowe półprodukty. A na razie uprościli byśmy to do tworzenia np. mebli bezpośrednio z drewna i małej ilości żelaza, bez rozdrabniania się na gwoździe, młotki itp. A to co byłoby produkowane to już inwencja twórcza. Uzbrojenie, pojazdy. Po prostu surowiec-->produkt, a nie po drodze tona półproduktów.
(-) Fryderyk Karol Albert wicehrabia Orański-Nassau OOIII ONZIII
Obrazek
"Pochlebiamy sobie patrząc na Sarmację, że zobaczcie; oni są prymitywni, a my wysublimowani. Ale wysublimowany autyzm nadal pozostaje autyzmem."Aluś, 2 października 2017 r.
Avatar użytkownika
Fryderyk Orański-Nassau
minister
 
Posty: 1693
Dołączył(a): 30 sie 2016, 01:35
Lokalizacja: Dreamland, Księstwo Furlandii i Luindoru, Alhambra
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Karolina Aleksandra » 21 paź 2017, 13:46

Panie Ministrze, jakieś wnioski z dyskusji?

KA
Avatar użytkownika
Karolina Aleksandra
Królowa Dreamlandu i Elderlandu
 
Posty: 888
Dołączył(a): 25 wrz 2012, 19:23
Lokalizacja: Ekorre
Numer GG: 9870726
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 21 paź 2017, 14:19

Karolina Aleksandra napisał(a):Panie Ministrze, jakieś wnioski z dyskusji?

O tym można przeczytać tutaj razem z tym.

(-) Tomasz baron von Habsbsurg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Hewret Monderski » 23 paź 2017, 21:09

Karolina Aleksandra napisał(a): gdy już zaczął tworzyć, to czuł, że nie ma w gruncie rzeczy wielkiego zainteresowania jego projektem.[/justify]


Skąd ja to znam.
Budowanie gospodarki w mikronacji bez konkretnego planu informatycznego jest strasznie uciążliwe, a jeśli nie będzie to jakieś super przyjemne i obrazkowe, to zainteresowanie będzie nikłe. Tylko niewielu ludzi interesuje się pewną odmianą księgowości (bo tak to wygląda w mikronacjach w rzeczywistości). Rozumiem, że jest to nudne i mało przyjemne.
Dlatego jeśli ktoś podejmuje się budowy systemu gospodarczego w sensie informatycznym, to jeszcze potrzebuje kogoś, kto posiada wiedzę ekonomiczną (ewentualnie osobiście zaopatrzy się w takową).

Oczywiście założenia ekonomiczne i statystyczne swoją drogą, a system informatyczny również swoją. Pierwsze musi funkcjonować w taki sposób, żeby nigdy nie zawiódł - co oczywiście wymaga poprawiania "w praniu". Drugie jak wspomniałem musi być przejrzyste, przyjemne, przyciągające. To ma być zabawa, nie żmudny obowiązek, jakim zazwyczaj obarcza się typowego księgowego w korpo.

Bardzo fajnie gospodarka funkcjonowała w Republice Wirtualnego Świata. Konto w grze stanowiło swojego rodzaju konto bankowe, na które dostawało się "virtualeny". Był fajny organizer czasu (praca, edukacja), była potrzeba podnoszenia kwalifikacji (żeby objąć lepsze stanowisko), prosta możliwość założenia firmy w danej branży. Niektóre branże były całkiem dochodowe, takie jak gastronomia, gdyż wpływało to na zdrowie. Pośrednio przekładało się to na możliwości kondycyjne, co w ostatecznie było odwzorowane w otrzymywanej pensji. Jedynie czego tam brakowało, to sensownego systemu produkcji, gdyż produkty po zapłaceniu ceny "hurtowej" brały się "z powietrza".

O ile dobrze pamiętam, to były surowce: węgiel, ropa naftowa, energia elektryczna, diamenty. Może jeszcze coś tam było, ale nie były tak istotne, jak te wymienione. Z węgla i ropy naftowej tworzyło się energię elektryczną, która w ogóle stanowiła podstawę funkcjonowania organizera czasu. Bez prądu nie można było pracować, ani uczyć się.

Z powyższych moich przemyśleń można wywnioskować, że gospodarka powinna składać się z trzech podstawowych płaszczyzn:
Właściwie to system gospodarzy powinien działać na czterech głównych płaszczyznach:
a) płaszczyzna związana z obrotem pieniądza; rozbudowany system bankowości, obrót papierami wartościowymi, możliwość funkcjonowania konkurencyjnych banków, zakaz monopolu, promocja wolnego handlu;
b) płaszczyzna związana z obrotem nieruchomościami i towarem: system produkcji i wydobycia, system przetwarzania surowców, system produkcji i zatrudnienia, system magazynowania dóbr, logistyka, majątek trwały;
c) płaszczyzna związana ze zaspokajaniem potrzeb: zasada podaży i popytu, zaspokajanie potrzeb osób uczestniczących w gospodarce (zaspokajanie narzuconych wskaźników do zwiększenia wydajności).

Ostatnia płaszczyzna do przemyślenia i rozbudowy, bo pieniądze nie mogą leżeć. Należy je gdzieś wydawać!

Jeszcze pozostaje kwestia integracji z dotychczasowymi kontami. To również zachęca, a więc wymusza korzystanie z gospodarki.

Pozdrawiam
Hewret von Thorn
Najczcigodniejszy, Doskonałej Chwały, Elokwentny, Inteligentny Dzierżawca Nauk, Ocean Mądrości
Avatar użytkownika
Hewret Monderski
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 lut 2013, 20:50
Lokalizacja: Hanssia (Monderia)

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 23 paź 2017, 22:25

Hewret napisał(a):[..] ewentualnie osobiście zaopatrzy się w takową (wiedzę ekonomiczną).

Odnośnie tego mógłbym polecić ten portal - za darmo i większość materiałów jest po polsku. :)

Hewret napisał(a):Drugie jak wspomniałem musi być przejrzyste, przyjemne, przyciągające. To ma być zabawa, nie żmudny obowiązek, jakim zazwyczaj obarcza się typowego księgowego w korpo.

Powinniśmy iść w stronę gry lub nakładki do sytemu w postaci takowej?

System Gospodarczy Republiki Wirtualnego Świata wygląda raczej na grę RPG - czy w tej mikronacji funkcjonowały jeszcze jakieś inne formy aktywności?

Hewret napisał(a):a) płaszczyzna związana z obrotem pieniądza; rozbudowany system bankowości, obrót papierami wartościowymi, możliwość funkcjonowania konkurencyjnych banków, zakaz monopolu, promocja wolnego handlu;

  • Rozbudowany system bankowości - co ma Wasza Ekscelencja na myśli?
  • Obrót papierami wartościowymi - to może odbywać się bez systemu, a do niego zgłaszane by były tylko zmiany na stanowisku głównego zarządzającego danego przedsiębiorstwa.
  • Zakaz monopolu, promocja wolnego handlu - to możemy wykonać tylko poprzez zastosowanie gdzieś funkcji liniowych. :)

Hewret napisał(a):b) płaszczyzna związana z obrotem nieruchomościami i towarem: system produkcji i wydobycia, system przetwarzania surowców, system produkcji i zatrudnienia, system magazynowania dóbr, logistyka, majątek trwały;

  • System produkcji i wydobycia - Jest już mniej więcej opracowane.
  • System przetwarzania surowców - jw.
  • System produkcji i zatrudnienia - jw.
  • System magazynowania dóbr - nad tym się nie zastanawiałem, o czym Wasza Ekscelencja myśli?
  • Logistyka - to mogłoby za bardzo skomplikować sprawę; system transportu (według mnie najlepiej tylko dla przewozów osobowych) pokrótce opisałem tutaj.
  • Majątek trwały - to raczej do punktu "a".

Hewret napisał(a):c) płaszczyzna związana ze zaspokajaniem potrzeb: zasada podaży i popytu, zaspokajanie potrzeb osób uczestniczących w gospodarce (zaspokajanie narzuconych wskaźników do zwiększenia wydajności).

Nie jestem pewien, czy siłowe wplatanie mieszkańca w gospodarkę poprzez jakieś wymagania jest dobrym pomysłem.To zostało zauważone tutaj. Lepiej dawać po prostu duże benefity osobom, które będą chciały w niej uczestniczyć. Natomiast ja zaproponowałem, by jednostki administracyjne (miasta, lenna, prowincje itd.) musiały kupować wybrane produkty, by zwiększyć swój dochód.

Hewret napisał(a):Jeszcze pozostaje kwestia integracji z dotychczasowymi kontami. To również zachęca, a więc wymusza korzystanie z gospodarki.

Integracja jest chyba najprostszą częścią. :)

Bardzo dziękuję za porady. :)

Tak w ogóle - poprawiłem skrypty PHP, by spełniały jakiekolwiek normy (do teraz pracowałem głównie na jednym, tysiąclinijkowym pliku) :) , dodałem moduł produkcji zboża ze strony osób fizycznych, zaktualizowałem wersję Bootstrap'a, dodałem zmiany kosmetyczne i przygotowałem już niektóre elementy pod dalsze prace.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Hewret Monderski » 24 paź 2017, 11:51

Pisałem raczej ogólne przemyślenia, aniżeli miałbym odnosić się do postępów prac.

Powinniśmy iść w stronę gry lub nakładki do sytemu w postaci takowej?


Jo, uważam, że powinniśmy skierować się ku prostej rozrywce, zamiast wciąż korzystać wyłącznie z dobrodziejstw list dyskusyjnych i forów.
Ktoś niedawno zauważył, a konkretnie tutaj, aby zwiększyć atrakcyjność mikronacji należałoby kierować się ku rozwiązaniom stosowanych w grach (ale nie tworząc gry). Chodzi po prostu o ograniczenie funkcjonowania forum, a stworzenie systemu podstawowej symulacji państwa.
A chodzi przede wszystkim o wyczerpanie się formuły obecnych mikronacji, co w ogóle jest mocno odczuwalne w Sarmacji.

System Gospodarczy Republiki Wirtualnego Świata wygląda raczej na grę RPG - czy w tej mikronacji funkcjonowały jeszcze jakieś inne formy aktywności?


Wyglądał, RWŚ nie istnieje od jakichś 5 lat. Sam już dobrze nie pamiętam założeń tamtejszego systemu gospodarczego, a więc to co wczoraj i dzisiaj opisuję, to widzę z pamięci jakby przez mgłę.
Dokładnie to co w podstawowej formie znajdowało się w RWŚ, to można znaleźć tutaj:
http://poradnikrws.cba.pl/news.php

Pomijam fakt, że tam funkcjonowały 3 oddzielne fora (legislatywa, egzekutywa, wymiar sprawiedliwości), wcale niezintegrowane ze sobą.
Hewret von Thorn
Najczcigodniejszy, Doskonałej Chwały, Elokwentny, Inteligentny Dzierżawca Nauk, Ocean Mądrości
Avatar użytkownika
Hewret Monderski
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 lut 2013, 20:50
Lokalizacja: Hanssia (Monderia)

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Postprzez Tomasz von Habsburg » 24 paź 2017, 16:28

Hewret napisał(a):Pisałem raczej ogólne przemyślenia, aniżeli miałbym odnosić się do postępów prac.

Głupstwem byłoby nieustosunkowanie się. :)

Hewret napisał(a):Chodzi po prostu o ograniczenie funkcjonowania forum, a stworzenie systemu podstawowej symulacji państwa.

Jak mógłby ten system wyglądać? Przecież większość elementów realnego państwa mamy chyba przeniesionych.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Avatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Marszałek Dworu
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 3 maja 2016, 15:55
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru), Elder (Marchia Metropolitalna, Królestwo Elderlandu)
Herb:

Następna strona

Powrót do Gospodarka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości