forum dyskusyjne - z czym to się je?

Czym jest Forum?

Mikronacje (wirtualne państwa) funkcjonują w oparciu o jakiś środek komunikacji, gdyż bez niego - z oczywistych względów - nie dałoby się wirtualnie żyć. W Królestwie Dreamlandu powstało w tym celu Forum Dyskusyjne.

To tutaj skupia się większość aktywności społeczności Królestwa. To tutaj znajdują się bieżące informacje o działalności władz, ogłaszane są nowe akty prawne, wymieniane mniej lub bardziej ważne wiadomości, toczą się codzienne dyskusje Dreamlandczyków. Można tutaj poznać innych obywateli, znaleść odpowiedzi na nurtujące pytania, porozmawiać z gośćmi z zagranicy...

Jak się zapisać?

Zapis na forum to dziecinnie prosta operacja. Kiedy już dostaniemy się na forum (prowadzi do niego link na stronie głównej Królestwa - w prawej kolumnie menu), należy kliknąć w opcję "Zarejestruj się", umiejscowioną zaraz pod bannerem tytułowym:

Rejestracja na Forum

Po przeczytaniu i zaakceptowaniu warunków uczestnictwa wyświetlony zostanie formularz zapisu, w którym należy podać przede wszystkim nazwę użytkownika (najlepiej taką, na podstawie której łatwo będzie można Cię zidentyfikować - np. imię i nazwisko, jakich używasz w Dreamlandzie), adres e-mail oraz hasło. Dla łatwiejszego kontaktu z Dreamlandczykami można podać również numer Gadu-Gadu, co przyczynić się może do szybszego kontaktu i tym samym nawiązania nowych znajomości. Wisienką na torcie jest przepisanie z obrazka kodu weryfikacyjnego i kliknięcie przycisku "Wyślij".

Z tą chwilą stajesz się pełnoprawnym użytkownikiem forum i możesz korzystać z jego ogólnodostępnych działów. W ciągu kilku godzin administrator włączy Cię do grupy obywateli i uzyskasz dostęp do stref przeznaczonych wyłącznie dla Dreamlandczyków.

Panel użytkownika forum

Korzystanie z forum w zasadzie nie wymaga dostosowywania żadnych ustawień, gdyż te wyjściowe w zupełności wystarczają do prawidłowego uczestnictwa w forumowym życiu. Niemniej jednak, jeżeli chcesz ustawić sobie podpis, pochwalić się ciekawym awatarem (czyli symbolizującym Cię malutkim portretem) lub podzielić się większą ilością informacji o sobie, zrobisz to wszystko w panelu użytkownika forum.

panel użytkownika forum
Panel podzielony jest na 5 kategorii:

  • przegląd - informacje dotyczące aktywności na forum, zapisanych kopii roboczych, obserwowanych tematów, itp.,
  • profil - tutaj można ustawić awatar, podpis, podzielić się dodatkowymi informacjami o sobie (np. kontaktowymi),
  • ustawienia - typowe ustawienia personalizacyjne, jak: format daty, język, ustawienia strefy czasowej, itd.,
  • grupy - zarządzenie grupami, do których się należy, oraz możliwość zgłoszenia aplikacji do grupy, do której się nie należy,
  • przyjaciele i wrogowie - jak sama nazwa wskazuje, w tym miejscu można dodawać i usuwać użytkowników do kategorii "przyjaciele" albo "wrogowie".
  • Forumowe zasady

    zasady na forum!
    1. Każdy użytkownik powinien stosować się do zasad powszechnie obowiązujących na wszelkiego rodzaju forach, tj. nieprzesyłania spamu, zaniechania działań mających na celu zakłócanie porządku, itp.
    2. Zabronione jest nadużywania słów powszechnie uznawanych za wulgarne.
    3. Edycja postów ograniczona jest czasowo - można tego dokonać tylko w ciągu 20 minut od publikacji posta.
    4. Każdy użytkownik przydzielony jest do odpowiedniej grupy, w związku z czym nabywa także właściwe dla tej grupy uprawnienia.
    5. Nie należy udostępniać swojego konta żadnej osobie trzeciej.
    6. Na forum istnieje system prywatnych wiadomości, dlatego obok poczty elektronicznej można używać również forumowej skrzynki pocztowej.
    7. Wszelkie uwagi i pytania dotyczące technicznego aspektu działania forum należy zgłaszać w dziale "Królewskie Służby Informatyczne".
    8. Dział "Ogłoszenia urzędowe" służy wyłącznie do publikacji aktów prawnych przez upoważnione osoby.